Αναζήτηση / Search

  
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος

 

 

 

Περιεχόμενα/Contents

Σχέση Ιατρού - Ασθενούς
• Τα δικαιώματα του ασθενούς
• Τα δικαιώματα του γιατρού
• Η σημασία του να αφουγκραζόμαστε το σώμα μας
• Η δική μας συμμετοχή
• Χαρακτηριστικά ενός καλού νοσοκομειακού τμήματος
• Είσοδος σε νοσοκομείο
• Εάν πρέπει να εισαχθείτε
• Όταν φεύγετε από το νοσοκομείο
• Διαφορές μεταξύ κρατικών νοσοκομείων και ιδιωτικών κλινικών
• Ο πόνος
• Η φυσιοθεραπεία
• Χρόνιες παθήσεις

 

  1. Ένας γιατρός της κλινικής σας παίρνει ιστορικό και σας εξετάζει την ίδια ημέρα.
  2. Δεν σας τοποθετούν καθετήρα (εάν είστε ηλικιωμένος) αμέσως μόλις μπείτε και εάν χρειαστεί, σας εξηγεί ο γιατρός το γιατί, και τον τοποθετεί ο ίδιος.
  3. O Διευθυντής της κλινικής σας βλέπει το αργότερο την επόμενη ημέρα και, μαζί με το γιατρό του θαλάμου σας, καθορίζει ένα πλάνο διάγνωσης ή θεραπείας.
  4. Σας εξηγούν κάθε φορά γιατί γίνεται μια διαγνωστική ή θεραπευτική πράξη.
  5. Έχουν διάγνωση μέσα σε μία εβδομάδα (εκτός λίγων εξαιρέσεων) από την ημέρα της εισόδου σας.
  6. Σας πληροφορούν για την πάθησή σας και σας εξηγούν τη θεραπεία που θα ακολουθήσουν, όπως και την προοπτική παραμονή σας στην κλινική.
  7. Δεν αναβάλλουν πάνω από μία φορά την ημέρα εγχείρησης (στην περίπτωση που πρέπει να εγχειριστείτε).
  8. Κάθε μέρα το νοσηλευτικό προσωπικό πλένει και φροντίζει τους ανήμπορους ασθενείς και τακτοποιεί τα κρεβάτια και τα πράγματά τους.
  9. Το νοσηλευτικό προσωπικό δεν μπαίνει με θόρυβο τη νύχτα στο θάλαμο, ανάβοντας τα φώτα και ξυπνώντας τους ασθενείς (στους οποίους μετά μοιράζουν χάπια για να κοιμηθούν).
  10. Το αργότερο στις 10 το βράδυ, καθώς και μεταξύ 14.00-17.00, υπάρχει απόλυτη ηρεμία στο θάλαμο, χωρίς επισκέπτες και συγγενείς.
  11. Το νοσηλευτικό προσωπικό σας μιλά στον πληθυντικό (βασικό στοιχείο, όσο και αν θα το θεωρήσετε λεπτομέρεια).
  12. Δεν αφήνουν τις διάφορες σακούλες συλλογής υγρών (ούρα από καθετήρα, υγρά από παροχετεύσεις κ.λπ.) να σέρνονται στο πάτωμα.
  13. Παίρνουν στα σοβαρά και εξετάζουν κάθε νέο ενόχλημα που τους αναφέρετε.
  14. Τοποθετούν παραβάν εάν πρόκειται να σας αφαιρέσουν ρούχα (π.χ. για να σας βάλουν τα ρούχα του χειρουργείου).
  15. Δεν σας αφήνουν γυμνό σε εξεταστικούς χώρους.
  16. Δεν σας αφήνουν να πονάτε.
  17. Όταν ζητήσετε τον εφημερεύοντα, αυτός έρχεται σχετικά γρήγορα.
  18. Δεν ζητούν "αποκλειστική" αδελφή (τουλάχιστον για την ημέρα) και φυσικά:

Δεν απαιτούν ιδιαίτερες αμοιβές οι γιατροί και ούτε μικροαμοιβές για κάθε μετακίνηση και εξυπηρέτηση το νοσηλευτικό προσωπικό. Η απαίτηση μπορεί να εκφράζεται και με έμμεσο τρόπο!

Ιωάννης Στ. Παπαδόπουλος
Αναπληρωτής Καθηγητής
Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών
Αθήνα 2003
Τελευταία αναθεώρηση : 1/1/2006

Πνευματικά δικαιώματα © 2008 - Ασκληπιακό Πάρκο Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών - Πιλοτική εφαρμογή - Ανάληψη ευθυνών
Επιστροφή στην αρχική σελίδα  -  Επικοινωνία


Σας παρακαλούμε να απαντήσετε στο απλό ερώτημα "Θα συνιστούσατε στους φίλους σας και στους γνωστούς σας να επισκεφτούν την Πύλη και να διαβάσουν το συγκεκριμένο κείμενο;" Η απλή αυτή ερώτηση (Business Week, Lanuary 20, 2006 - quoting a Harvard Business Review article) μπορεί να καταδείξει την απήχηση της συγκεκριμένης ιστοσελίδας, σχετικά με το αν επιτελεί το έργο για το οποίο έχει σχεδιαστεί. Βαθμολογήστε στην κλίμακα από 0 εώς 10. Η βαθμολογία σας θα καταχωρηθεί αυτομάτως.